Na prvním místě v hodnocení reklam za květen 2017 se umístil vizuál Protonového centra v Praze.
1. Protonové centrum * Vážné téma, kultivovaně prezentované. A dočetl jsem to až do konce, na rozdíl od jiných
reklam. Štěpán Kleník * Kdyby byla kreativa změřená oční kamerou, věřím, že by vedla přímka od claimu k nápisu na čele. Skvěle zvládnutý detail. Tohle prostě musí fungovat.
Klára Hoffmann
* Jsem trochu zmatený. Bodycopy je o léčbě rakoviny, ale vizuál i headline evokují spíš diagnostiku. Co mi má tenhle print vlastně říct?
Petr Radotínský
* Leták o prevenci, nebo promo Protonového centra? Oboje takto nefunguje. Martin Pasecký
2. Národní divadlo
* V té záplavě nudy alespoň trochu vtipné a čisté. Martin Pasecký
* Národní divadlo má můj velký respekt. Protože prezentace téhle instituce je dlouhodobě kvalitní a s uměleckým přesahem. Jak jinak. Štěpán Kleník
* Rozhodně se tomuto vizuálu nedá upřít to, že je „jiný“ a nepropaguje klasický komerční produkt.
Alexandr Stojčev
* Jednoduché a vizuálně zajímavé.
Jiří Martínek 3. ALO Diamonds
* Layoutově čistá práce.
U ALO Diamonds a jejich cen by však namístě byla ještě o něco prémiovější komunikace.
Alexandr Stojčev
* Fokus na komplementaritu barev ve stylu pop-art. I když nejsem diamantová, na mě funguje.
Klára Hoffmann
* Tady se asi musí pracovat s klišé a stále to bude fungovat.
David Krňák
* Velmi nešikovně doretušovaný prsten do fotky. Na to, kolik stojí ty šperky, je docela zarážející, že očividně moc neinvestují do vizuálů, které je prezentují. Jiří Martínek V desítce reklam jsme například hodnotili:
Nadace Agrofert * Agrofert zatahuje ruční brzdu. Nic víc není potřeba dodávat. David Krňák
* Tenhle vizuál jsem nikdy neschválil, na žádné schůzce jsem kvůli němu nebyl. To je kampaň pana Kalouska proti mé osobě (přízvuk si domyslete sami). Miloš Kočí
* Zajímavá exekuce, bohužel nepomáhající srozumitelnosti sdělení.
Martin Pasecký Chorvatsko * Nechápal jsem, dokud jsem nepoužil QR kód.
Takže to vlastně asi výborně funguje.;)
Petr Radotínský
* Jako tisková reklama nefunkční. Klišé vizuál, používaný každou cestovkou. Martin Pasecký
* Podobných fotek jsou plné katalogy a internet. Tak proč bych se měl rozhodnout právě pro Chorvatsko? Navíc proč 6 jmen, výzva Objevte víc apod.? Alexandr Stojčev Frisco
* Frisco vystrkuje drápky. Sic nejsem cílovka, ale reklamu na Frisco s „MILFkama“ vždy zaregistruju. Štěpán Kleník
* Žádná hluboká myšlenka, prostě jen lifestyle. Přesně to ale cílovka od Friska očekává.
Alexandr Stojčev
* Formální outfit dámy/kočky v červeném mi úplně nepasuje k flašce Friska s brčkem. Jinak je sdělení srozumitelné a vizuál rozhodně neurazí.
David Krňák Erste Premium
* Kombinace dámy, torza ruky a sdělení mě spíš uvádí do rozpaků a přemýšlím, co víc si vlastně zasloužím. Štěpán Kleník
* Není o čem pochybovat. Každý si zaslouží víc než sádrovou ruku tonoucího.
Petr Radotínský
* Bílé písmo na bílém pozadí není dobrá volba. Vizuál působí příliš chladně.
Klára Hoffmann
POROTA MAM
Klára Hoffmann research manager, Nielsen Admosphere
Michal Štěpánek executive director, Ipsos Connect
Miloš Kočí creative director, Havas Prague
Jiří Martínek head of design, Bubble
Martin Pasecký kreativní ředitel, Leo Burnett
Petr Radotínský creative director, Ogilvy & Mather
Alexandr Stojčev group account director, McCann David Krňák managing director, Zenith
Štepán Kleník kreativní ředitel, Brainz
Jan Horák marketingový ředitel, J&T Banka
Složení poroty a metodika hodnocení: z databáze Nielsen Admosphere a redakčního archivu vybíráme deset reklam v mediatypech print, TV a outdoor. Porota MAM, zastoupená členy z komunikačních a výzkumných agentur, je každý měsíc doplněna o hosta ze strany zadavatelů reklamy. Desítce reklam přiřadí každý porotce své osobní pořadí, MAM poté otiskne tři nejlepší reklamy, výběr dalších zajímavých kampaní podle slovního hodnocení poroty a propadák.
PROPADÁK TÝDNE Vinařský fond
* S takovou kampaní asi moravská ani česká vína díru do světa neudělají. Což je škoda. Tímto způsobem nám o sobě říkají jen to, že jsou nudná, což rozhodně není pravda. Miloš Kočí
* Léto, víno a Ondřej Brzobohatý, který je dlouhodobě tváří značky. Za mě není co vytknout. Klára Hoffmann
Publikováno: 07.06. 2017